ANNONCERING:
IPO: Linkfire A/S
tegningsperioden er slut. læs eventuelt vores indlæg om resultatet her
Danske Linkfire A/S er førende på markedet for smartlinking af musik og udbyder to løsninger; Linkfire Marketing Platform, som er en SaaS marketing platform, og Linkfire Discovery Network. Selskabet vil hente SEK 150-172,5 mio. på deres børsnotering på First North i Sverige til en pre-money værdi på cirka SEK 500 mio. SEK 81,6 mio. er placeret ved forhåndstegninger, svarende til 47,3 procent af udbuddet.
Udbuddet i hovedtræk
Tegningskurs |
11,20 SEK per aktie |
Minimumstegning |
500 aktier |
Emissionsbeløb |
150-172,5 MSEK |
Tegningsperiode |
d. 17. jun. – d. 23. jun. |
Markedsværdi |
500 MSEK |
børs |
Nasdaq First North – Sverige |
OBS: Der eksisterer en over-allotment option svarende til 15% af det samlede udbud.
Kort om virksomheden
Linkfire A/S, grundlagt i 2014, leverer digitale marketingtjenester til underholdnings- og musikindustrien. Selskabet tilbyder to løsninger: Linkfire Marketing Platform og Linkfire Discovery Network. Linkfire Marketing Platform er en SaaS marketingplatform, der tillader mærker og kunstnere, kunderne, at oprette smarte links til musikprodukter såsom sange, album, billetter og merchandise, som kan deles på websteder og applikationer.
Smart Links fører forbrugere til en destinationsside, hvorfra de let kan komme videre med indholdet. Desuden tilbyder platformen kompleks dataindsigt, der hjælper Linkfires kunder med bedre at forstå deres målgrupper og forbrugerrejser. Linkfire Discovery Network er et netværk af Smart Links på partnerwebsteder og applikationer samt trafikkanaler, der forbinder forbrugere med musikprodukter. Tjenesten gør det muligt for Linkfire’s Traffic Partners at få virksomhedens Smart Linking-teknologi dybt integreret i partnerapplikationen.
Linkfires platform har over 85.000 abonnenter, herunder langt størstedelen af de 100 bedste Billboard-kunstnere og de tre største pladeselskaber: Universal Music Group, Sony Music Entertainment og Warner Music Group. I 2020 var 1,5 milliarder forbrugere forbundet via Linkfire.
Selskabet vil anvende provenuet fra børsnoteringen til at udvide sin markedsposition gennem potentielle M&A muligheder samt investere i sine nuværende aktiviteter med henblik på at vokse organisk.
Finansiel information
(TDKK) | 2019 | 2020 |
Nettoomsætning | 17.227 | 24.699 |
EBIT | (12.993) | (14.193) |
Resultat efter skat | (11.850) | (13.461) |
Totale aktiver | 60.408 | 63.786 |
Gældsforpligtelser | 26.832 | 23.451 |
Omregnet til DKK vil Linkfire med børsnoteringen handle til en P/S’20 på 18,9x. Dermed vil Linkfire handle til en betydelig højere pris relativt til de skandinaviske SaaS selskaber på First North, som handler til cirka 10x P/S ’20.
Linkfire’s omsætning steg i perioden 2020 Q1 til 2021 Q1 med 47%. Selskabet er ikke kommet med yderligere forventninger til omsætning eller indtjening fremadrettet.
Læs mere om selskabet i prospektet nedenfor for at få mere information omkring vilkårene, samt hvordan du tegner aktier i selskabet.