
ANNONCERING:
IPO: OrderYOYO A/S
tegningsperioden er slut. læs eventuelt vores indlæg om resultatet her
Danske OrderYOYO er en software-virksomhed, der leverer end-to-end løsninger til takeaway-restauranter. Selskabet udbyder DKK 59,4 mio. i nye aktier ved deres børsnotering på First North i Danmark til en pre-money værdi på DKK 675 mio. Fratrukket forhåndstegninger på DKK 37,5 mio. er udbuddet på DKK 21,9 mio.
Udbuddet i hovedtræk
Udbudskurs | 13,60. pr. aktie |
Minimumstegning | 280 aktier |
Emissionsbeløb | 59,4 MDKK |
Minimumordre for Individuel tildeling | DKK 250.000 |
Tegningsperiode | d. 11. juni – d. 24. juni |
Markedsværdi | 675 MDKK |
børs | First North – Danmark |
Kort om virksomheden
OrderYOYO, med hovedkontor i København, er en SaaS virksomhed, som leverer et skræddersyet bestilling, betaling- og marketingsystem til takeaway-restauranter.
Specifikt tilbyder OrderYOYO en integreret end-to-end softwareløsning, der håndterer resturanters ordrer og betalinger, analysere brugeradfærd, og brander hjemmesider og mobilapps gennem sociale medier samt e-mail marketing. OrderYOYO er ikke en logistiskudbyder som bl.a. Just Eat og Wolt, men primært en softwareudbyder til takeaway-resturanter, der selv eller via logistikpartnere står for leveringen.
Selskabet er stiftet i 2015 og understøtter i øjeblikket over 4.000 restaurantkunder i Danmark, UK og Irland.
OrderYOYO vil anvende provenuet fra børsnoteringen til at cementere sin (efter eget udsagn) markedsledende europæiske position. Derudover vil selskabet investere i fortsat vækst på de eksisterende kernemarkeder UK, Irland og Danmark samt ekspandere til nye udvalgte europæiske markeder.
Finansiel information
(MDKK) | 2019 | 2020 |
Bruttoresultat | 7,6 | 35,4 |
ARR | 45,0 | 104,0 |
EBIT | (27,7) | 0,5 |
Resultat efter skat | (25,3) | (1,1 ) |
Totale aktiver | 18,3 | 45,8 |
Gældsforpligtelser | 49,2 | 31,0 |
Selskabet forventer en ARR (Annual Recurring Revenue) på MDKK 125-135 i 2021 samt en ARR på MDKK 175-200 i 2022 og MDKK 275-300 i 2023, hvilket repræsenterer en årlig vækst på 48%. Majoriteten af ARR kommer fra eksisterende kunder, som i 2020 bidrog med en vækst på 103 pct. i forhold til 2019, mens nye restaurantkunder bidrog med en ARR-vækst på 44 pct.
OrderYOYO er værdisat til en P/ARR ’20 på 15,0 og en P/ARR’21 på 5,2x. Danske børsnoterede SaaS-selskaber estimerer Kapital Partner handler til en P/ARR’21 på 11,4x.
Investment highlights
Grunde til at investere:
- På kernemarkederne, UK, Irland og Danmark, findes der mere end 30.000 take-away restauranter med egen levering, hvorfor der er mulighed for yderligere vækst på disse markeder.
- Vækstmuligheder i nye geografiske markeder.
- Stor vækst i 2020.
Potentielle investeringsrisici:
- Væsentlig ændrede markeder efter genåbning af landene efter Covid-19, der har været fundamentet for kraftig vækst i online-handlen og takeawaysektoren.
- Risiko for at væsentligt større aktører som Just Eat og Wolt trænger ind på OrderYOYO’s marked.
- Begrænset visibilitet omkring både selskabets historiske og forventede omsætning
Læs nedenstående investor brochure eller virksomhedsbeskrivelsen for at få mere information omkring vilkårene, samt hvordan du tegner aktier i selskabet.